Bar Lempicka Amsterdam

Deze week heb ik twee keer een bezoekje gebracht aan Lempicka in Amsterdam. Op steenworp afstand van mijn school (en anders heel goed te bereiken met tram en metro), is dit de perfecte plek om wat uren door te brengen. Beide keren heb ik hier geluncht. Beide keren koos ik voor hetzelfde gerecht: een uitsmijter met extra ham en kaas. Hoe dit smaakte, wat ik van de bediening vond en of Lempicka een aanrader is? Dat lees je allemaal hier!
the dutch review lempicka amsterdam
Twee keer in één week bij dezelfde eetgelegenheid langsgaan, dat zegt eigenlijk al een heleboel over hoe het bevallen was bij Lempicka. Ik ben al heel veel keren eerder bij Lempicka geweest: in het zonnetje op het terras, ’s avonds met een wijntje aan de bar, ’s avonds met een wijntje op het terras (heaters! 🙂 ), in de avond gegeten, geluncht… noem het maar op.
Maar, toen was ik nog niet begonnen met The Dutch Review. En ik vind dat als ik ergens geweest moet zijn, het wel recent moet zijn geweest en ik zelf wat leuke foto’s heb gemaakt. Dat had ik bij de voorgaande keren niet gedaan, dus was het hoog tijd om weer eens een bezoekje te brengen aan Bar Lempicka!
the dutch review lempikca amsterdam
Beide keren bestelde ik een wit tarwebrood met daarop een uitsmijter (€7,50) met ham en kaas. De ham en kaas zit er alleen bij als je dit zelf erbij kiest. Ook kan er nog tomaat of bacon worden toegevoegd. Per extra product kost dit €0,50. Ik kwam voor het eten dus uit op een bedrag van €8,50. Een prijs die prima in verhouding is met de kwaliteit, het smaakte prima.
Het was het geld waard, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid eten die je krijgt. Ik ben een soort bodemloze put, qua eten zit ik eigenlijk niet zo snel vol. Maar na zo’n uitsmijter met twee dikke broodsneden én ham en kaas, zat zelfs ik aardig vol. Daarnaast kreeg je er ook nog wat sla en tomaat bij, maar ik zat al zo vol dat ik dat heb laten liggen. Dat het qua eten dus goed zit bij Lempicka, mag duidelijk zijn! Zeker een aanrader om te gaan lunchen.
Oja, de tweede keer dat ik bij Lempicka mijn witte brood met uitsmijter had besteld, kreeg ik een bruin sneetje brood. Foutje bij het doorgeven van de bediening, of bij het klaarmaken in de keuken. Maakt niet uit, ik heb het niet terug gestuurd, haha. Zo kan ik in ieder geval eerlijk zeggen zat zowel het bruine als witte brood goed smaakt 😉
the dutch review lempicka amsterdam
the dutch review lempicka amsterdam
Dan nog even over de sfeer en inrichting bij Lempicka: TOP! Heel leuk ingericht, lekker druk met mensen, de stoelen en banken zitten lekker, de wc’s zijn schoon, eten wordt snel geserveerd… Moet ik nog verder gaan?
Nog even de praktische dingen: Bar Lempicka is heel goed met het openbaar vervoer te bereiken. Het is op loopafstand van Weesperplein, waar om de paar minuten verschillende trams (7 en 10) en metro’s (51, 53, 54) vertrekken.
Binnenkort maar even terug om voor The Dutch Review ook de bar en het terras te testen (wat een straf… 😉 )
bar lempicka amsterdam the dutch review
the dutch review lempicka amsterdam

Plaats een reactie